BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Virusinis marketingas

Virusinis marketingas (VM) arba virusinė reklama – marketinginė technika, panaudojanti socialinius tinklus, kad padidintų prekės ženklo žinomumą ar padidintų perkamumą per savaime plintančius procesus, panašius į gyvų ir kompiuterinių virusų plitimą. Tai gali būti žodinės rekomendacijos, kurias sustiprina Interneto ar el. pašto galimybės, (ir net SMS žinutės). Tai siekis, kad žmonės savanoriškai platintų marketinginę žinią, kuri gali būti videoklipas, interaktyvus “fleš”-žaidimas, programinė įranga, paveiksliukai ar net tekstas (pvz., anekdotai).


 


Tvirtinama, kad žmogus papasakoja apie jį sudominusį produktą vidutiškai 3 kitiems asmenims, ir 11-ai – apie nepatikusį (produktą ar paslaugą). VM remiasi šia žmonių elgesio savybe.


 


Terminą “virusinis marketingas” į pasaulį išleido Harvardo verslo mokyklos prof. J. Rayport 1996 m. gruodžio mėn. straipsnyje “Marketingo virusas”, o išpopuliarino T. Draper ir S. Jurvetson, aprašydami “Hotmail” praktiką el. laiškus papildyti reklaminiu tekstu.


 


Šiuo metu VM populiarumas labai išaugo. Jį skatina sparčiai augantis Interneto bendruomenių, blogų, socialinių tinklų  skaičius. VM pasinaudoja net tokios stambios kompanijos, kaip IBM, Microsoft, Adobe, Mercedes, Volvo, Nissan ir kt.


 


Išsiskiriantys virusinio marketingo pavyzdžiai:





  • Ponzi schema ir susijusios Piramidės schemos – ankstyvieji ir nesėkmingi VM bandymai; investuotojai moka nuošimčius iš vėlesnių investuotojų depozitų (bankas “Sekundė”);


  • Kelių lygių marketingas, išplitęs 7-8 dešimtm.; atstovai gauna pajamas parduodami prekes savo aplinkai ir suteikdami tokią pardavimų galimybę draugams (“Herbalife” ir kosmetika);


  • Internetinė “Hotmail” kompanija (1996) laikoma sėkmingu VM pavyzdžiu; kiekvieno išsiunčiamo laiško apačioje pridedamas prierašas, raginantis prisijungti prie nemokamo el. pašto paslaugos;


  • “Burger King” “Paslaugus viščiukas” laikomas klasikiniu sėkmingu VM pavyzdžiu;


  • Avirginsplea.com teigė, kad 25 m. amžiaus nekaltybę tebeturintis vaikinas Geoff iš Toronto nori 5 mln. apsilankymų, kad jo draugė Jenn padėtų jam prarasti nekaltybę;


  • “Cadbury Dairy Milk” 2007 Gorilos reklama buvo intensyviai populiarinama per “YouTube” ir “Facebook”;

  • Obama merginos” ir t. t.

 

Rodyk draugams

Komentarai (4)

  1. dabar gal tokie dalykai ir veikia, bet greit zmones atsisijos kas yra kas, ir rinksis dalykus “be virusu”…

  2. Labai nemėgstu šios internetinio marketingo rūšies…manau, kaip ir daugelis.

  3. Toks marketingas veiksmingas kuomet jis vyksta trumpą laiką ir reikia staigaus kilstelėjimo.

    Su tokiu marketingu tik ilgalaikiu suerzinsite klientus…

  4. Domas:

    Manau, kad virusinis marketingas pasinaudojant seo gali padaryti didžiulę įtaką prekei ar produktui reklamuojant..

Rašyti komentarą